Logo facebook - Ikona Logo instagram - Ikona Logo youtube - Ikona Logo spotify - Ikona
zpruszkowa.pl logo

WKD przed wyborem oferty na naprawę pociągów Pesy

Redakcja ZPRUSZKOWA.PL
W najbliższym czasie Wukadka zleci przeprowadzenie serwisu głównego 14 składów serii EN97 wyprodukowanych przez bydgoską Pesę. Czy pasażerów czekają utrudnienia?

Dzisiaj rano nastąpiło otwarcie ofert w związku z przetargiem na wykonanie naprawy piątego poziomu utrzymania P5 czternastu elektrycznych zespołów trakcyjnych typu 33WE serii EN97. Chodzi o składy dostarczane do WKD przez Pesę Bydgoszcz na początku poprzedniej dekady.

Zamawiający na naprawy przeznaczył prawie 378 milionów złotych. Wszystkie złożone oferty mieszczą się w budżecie. Najtańszą ofertę zaoferowała firma Public Transport Service sp. z o.o. z Warszawy - niemalże 310 milionów złotych. Droższy okazuje się sam producent, czyli Pesa Bydgoszcz. Zakład naprawczy mieszczący się w Mińsku Mazowieckim za naprawy życzy sobie 362 miliony złotych. Aby sfinansować zamówienie, zamawiający (WKD) ma się ubiegać o środki z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności w ramach Inwestycji B3.4.1. „Inwestycje na rzecz kompleksowej zielonej transformacji miast”.

Ze szczegółami przetargu można się zapoznać się pod TYM LINKIEM.

Naprawa piątego poziomu to najbardziej kompleksowy serwis pojazdu szynowego, który odbywa się raz na kilka milionów przejechanych kilometrów lub co kilkanaście lat. Podczas takiego serwisu skład jest najpierw całkowicie demontowany, potem każda jego część jest dokładnie sprawdzana i w razie potrzeby wymieniana na nową, a na końcu pociąg składany jest od nowa.

Zgodnie z projektem umowy, pierwszy pojazd trafi do wykonawcy w terminie do 8 miesięcy od dnia zawarcia umowy. Naprawa pierwszego pojazdu ma trwać nie dłużej niż 11 miesięcy. Na naprawę każdego kolejnego wykonawca będzie miał 150 dni od dnia przekazania mu pojazdu. Wykonawca będzie naprawiał jednorazowo nie więcej niż 4 składy. Wszystkie prace mają zostać przeprowadzone do końca lutego 2029 roku.

Składy EN97 stanowią 70% taboru pasażerskiego WKD. Należy pamiętać, że przewoźnicy zawsze mają kilka składów w rezerwie na czas awarii i innych utrudnień. W związku z tym nie należy spodziewać się tego, by naprawa pociągów WKD wiązała się z uciążliwością dla pasażerów.

Artykuły, które również mogą Cię zainteresować: