Urząd miasta koryguje trasę linii 10 i zawiesza linię 8. Ale ta zmiana może być korzystna dla pasażerów
Informacja o zmianach w komunikacji, podana przez Urząd Miasta Pruszkowa, wzbudziła w czwartek sporo dyskusji w mediach społecznościowych. Przeanalizowaliśmy korekty, które wejdą w życie w poniedziałek 6 marca. W większości wydają się korzystne dla pasażerów.
Autobusy linii 10 wyruszające z pętli na osiedlu Staszica zamiast pozbawioną przystanków aleją Wojska Polskiego pojadą ulicami Plantową i Powstańców do Pogodnej, i dalej dotychczasową trasą. Będą więc zabierać pasażerów z trzech dodatkowych przystanków: Jasna 01 (przy Szkole Podstawowej nr 2), Ołówkowa 03 (przy Herbapolu), Wojska Polskiego 05 (przy ul. Powstańców przed skrzyżowaniem z al. Wojska Polskiego). Dalej jak dotychczas autobusy pojadą Pogodną i Lipową do WKD, Kraszewskiego, Berenta, aleją Armii Krajowej, Bolesława Prusa, łącznikiem do dworca PKP, Ołówkową i Plantową do osiedla Staszica. Trasa nadal będzie mieć kształt jednokierunkowej pętli przez miasto.
Jednocześnie urząd miasta likwiduje linię 8, z prostego powodu: na znacznym odcinku dublowałaby się z „10”. Jednak tej zmiany pasażerowie nie powinni specjalnie odczuć. Kursów linii 10 zaplanowano w rozkładzie aż 40 dziennie, podczas gdy „8” miała ich o połowię mniej. Dziesiątka w godzinach szczytu ma kursować co 15–20 minut.
Jest jeden mankament – po likwidacji ósemki wydłuży się czas przejazdu spod WKD na osiedle Staszica. Zamiast 9 minut, jak dotychczas, podróż dziesiątką (podjeżdżającą pod PKP i Nową Stację) potrwa 14 minut. 5-minutowe różnica wydaje się jednak akceptowalna.
Co ciekawe, o potrzebie korekty trasy linii 10 na terenie osiedla Staszica pisaliśmy w portalu zpruszkowa.pl już w październiku ub. roku! Po czterech miesiącach urząd miasta przychylił się do naszych sugestii. Tyle że my proponowaliśmy jeszcze jedną zmianę: likwidację linii 8 na dotychczasowej trasie i uruchomienie w zamian całkowicie nowego połączenia, na przykład ze Żbikowa do WKD albo od WKD do Nowej Stacji, żeby wzmocnić sieć połączeń w centrum Pruszkowa. Miasto na razie nie poinformowało, co zrobi z odzyskanym po likwidacji ósemki taborem. Niezrealizowany pozostaje też wciąż społeczny postulat, żeby komunikacja miejska docierała do basenu Kapry.
Linia 10, obsługiwana elektrycznymi solarisami, jest bezpłatna dla wszystkich pasażerów – także dla osób nieposiadających Karty Mieszkańca – i szybko stała się jedną z najpopularniejszych w Pruszkowie. W godzinach popołudniowego szczytu podróż odbywa się na stojąco, zdarza się, że przy dworcu PKP część pasażerów zostaje na przystanku, bo nie mieszczą się do pojazdu. To dowód, że ekologiczna, nowoczesna komunikacja miejska jest w Pruszkowie niezwykle potrzebna.
Od poniedziałku 6 marca oprócz trasy i rozkładu linii 10 zmieniają się też godziny odjazdów linii 2 oraz 5. Nowe rozkłady jazdy dostępne są TUTAJ. Poniżej przygotowany przez urząd miasta schemat nowej trasy dziesiątki.