Zaawansowanie prac przy przebudowie ulicy Sienkiewicza wraz z budową łącznika z ulicą Miry Zimińskiej-Sygietyńskiej przekroczyło 40 procent – poinformował nas powiat pruszkowski, który jest inwestorem tego zadania. W tej chwili trwa wylewanie kolejnych warstw asfaltu w rejonie dworca PKP. Widać już zarys nowego skrzyżowania ulic Sienkiewicza i Kościuszki wraz z wysepką oraz przebieg nowej drogi przez środek dawnego skwerku. W poniedziałek 1 sierpnia prace obejmą też odcinek od skrzyżowania z ulicą Ołówkową do ronda przy Nowej Stacji – całość zostanie wyłączona z ruchu, co jeszcze bardziej spotęguje problemy komunikacyjne w tej części miasta.

Sienkiewicza2

Przywrócenie ruchu na ulicy Sienkiewicza przewidywane jest 1 września, wraz z rozpoczęciem nowego roku szkolnego. Wtedy też na stare trasy wrócą wszystkie linie autobusowe, które normalnie podjeżdżają pod dworzec PKP. Oczywiście, ta data nie oznacza zakończenia całej inwestycji – prace potrwają jeszcze kilka miesięcy, ale przejazd ulicą Sienkiewicza będzie możliwy.

W szybkim tempie posuwają się prace przy przebudowie pętli autobusowej na osiedlu Staszica. Tu wiadomości są bardzo dobre, bo wjazd na pętlę będzie możliwy już w pierwszej dekadzie sierpnia. Urząd miasta nie podaje dokładnej daty, wszystko zależy od pogody, która ma wpływ na asfaltowanie drogi. Otwarcie wjazdu umożliwi przywrócenie normalnej trasy linii 817 – dziś autobusy na pętlę w ogóle nie wjeżdżają, w drodze z Warszawy do Pruszkowa jadą prosto al. Wojska Polskiego (nie skręcają w Powstańców) i końcowy przystanek mają na Plantowej przy szkole – to spore utrudnienie dla pasażerów.

Przystanek817Wszystkie przystanki 817 na os. Staszica jako „stałe”

Jeśli mówimy o 817 to na koniec ciekawostka. Warszawski ZTM pozytywnie odpowiedział na wniosek wysłany przez Wydział Strategii i Rozwoju Urzędu Miasta Pruszkowa (ten wydział nadzoruje komunikację w Pruszkowie) i zmienił status wszystkich przystanków w obrębie osiedla Staszica z „na żądanie” na „stały”. To oznacza, że pasażerowie oczekujący na przystankach, jak również zamierzający wysiąść z autobusu, nie muszą już sygnalizować zamiaru wejścia/wyjścia z pojazdu – kierowcy mają obowiązek zatrzymywać na każdym wyznaczonym przystanku. Jedynym „na żądanie” dla linii 817 na terenie Pruszkowa jest więc dziś przystanek przy hali Znicz.

Warto też przypomnieć, że w połowie lipca ZTM ponownie zmienił lokalizację przystanku odjazdowego 817 przy Dworcu Zachodnim w Warszawie. Autobusy nie wyruszają teraz bezpośrednio z Alej Jerozolimskich, tylko z zatoki przy dworcu (wychodząc z podziemnej hali kasowej PKP należy dojść do jezdni biegnącej przed Alejami „na górce” równolegle do nich, skręcić w lewo i pokonać jakieś 30 metrów do przystanku).