Logo facebook - Ikona Logo instagram - Ikona Logo youtube - Ikona Logo spotify - Ikona
zpruszkowa.pl logo

Po naszym artykule: kierowca autobusu ukarany, PKS przeprasza pasażerkę

Sławomir BUKOWSKI
Kierowca, który przytrzasnął drzwiami kobietę wysiadającą z wózkiem z dzieckiem, poniósł konsekwencje finansowe i został wysłany na dodatkowe szkolenie.
Autobus Like
Ilustracja: Autobus Like

W ubiegłym tygodniu opisaliśmy zdarzenie, do którego doszło w autobusie linii 7. Pruszkowianka Joanna Ochman z trójką dzieci oraz z czwartym w wózku wracała do domu. Gdy wysiadała na przystanku przy ulicy Studziennej kierowca nagle zamknął drzwi i ruszył, a ona została przytrzaśnięta. – Ludzie zaczęli krzyczeć do kierowcy, wtedy on zatrzymał się, otworzył drzwi. Wysiadłam z wózkiem. Kierowca zamknął drzwi i pojechał, ani nie wyszedł sprawdzić czy nic mi się nie stało, ani nawet nie przeprosił – opowiadała nam pani Joanna.

Pasażerka napisała skargę i wysłała do Urzędu Miasta Pruszkowa. Już następnego dnia pismo do PKS Grodzisk Mazowiecki (ta spółka wykonuje przewozy na pruszkowskich liniach) z prośbą o wyjaśnienia wysłał sam prezydent Paweł Makuch.

Grodziski PKS przeanalizował zapis z kamer monitoringu i… przyznał całkowitą rację pani Joannie. „Kierowca został wezwany na rozmowę dyscyplinarną, przyznał się do stawianych mu zarzutów. W związku z niedopuszczalnym zachowaniem naszego pracownika zostały wobec niego wyciągnięte konsekwencje finansowe. Dodatkowo kierowca został skierowany na specjalne szkolenie dotyczące odpowiedniej obsługi pasażerów w autobusach komunikacji miejskiej” – napisał PKS do poszkodowanej pasażerki.

Swoje pismo spółka kończy słowami: „Bardzo przepraszamy za zaistniałą sytuację i zachowanie naszego pracownika. Dołożymy wszelkich starań, aby taka sytuacja się nie powtórzyła”.

Joanna Ochman pisząc skargę na zachowanie kierowcy nie omieszkała zauważyć, że autobusy na pruszkowskich liniach bywają niesprawne i opisała konkretną sytuację, kiedy pojazd rzęził i czuć było zapach spalenizny. Także do tej sytuacji grodziski PKS się odniósł: „W dniu 16.05.2022 autobus linii 7 miał awarię poduszki, wskutek czego w autobusie opuściła się tylna część pojazdu. Kierowca z racji tego, że w warunkach szczególnej ostrożności można było kontynuować kurs w kierunku Pruszkowa, podjął decyzję, że dojedzie do krańca PKP Pruszków, gdzie miał zostać podstawiony pojazd zastępczy. W przeciwnym razie pasażerowie zostaliby pozbawieni możliwości dojazdu do Pruszkowa i musieliby czekać na kolejny kurs”.

Przypominamy, że zgłoszenia dotyczące nieprawidłowości w funkcjonowaniu pruszkowskiej komunikacji można zgłaszać mejlowo do urzędu miasta na adres: prezydent@miasto.pruszkow.pl – mejle zostają przekierowane do Wydziału Strategii, który nadzoruje pruszkowskie linie autobusowe. Można też skorzystać z gotowego formularza do zgłaszania zdarzeń/usterek na stronie urzędu miasta.

Artykuły, które również mogą Cię zainteresować:

Fot.: Facebook/Projekt Pruszkowiak; pruszkow.pl Kultura i Rozrywka

Książnica Pruszkowska na nowych torach. Czy lepszych?

Dorota PIASECKA

Temat zmian w Książnicy Pruszkowskiej powrócił. Dyskusja rozgorzała za sprawą wpisu na Facebooku byłego dyrektora, Grzegorza Zegadły. Szybkie usunięcie emocjonalnego apelu nie zamknęło jednak sprawy. Post został udostępniony przez radnego Pawła Makucha, który wyraził zaniepokojenie sytuacją w Książnicy, zarządzaną od kilku miesięcy przez nowego dyrektora, Łukasza Załęskiego.