Logo facebook - Ikona Logo instagram - Ikona Logo youtube - Ikona
zpruszkowa.pl logo

Po naszym artykule: kierowca autobusu ukarany, PKS przeprasza pasażerkę

Sławomir BUKOWSKI
Kierowca, który przytrzasnął drzwiami kobietę wysiadającą z wózkiem z dzieckiem, poniósł konsekwencje finansowe i został wysłany na dodatkowe szkolenie.
Autobus Like
Ilustracja: Autobus Like

W ubiegłym tygodniu opisaliśmy zdarzenie, do którego doszło w autobusie linii 7. Pruszkowianka Joanna Ochman z trójką dzieci oraz z czwartym w wózku wracała do domu. Gdy wysiadała na przystanku przy ulicy Studziennej kierowca nagle zamknął drzwi i ruszył, a ona została przytrzaśnięta. – Ludzie zaczęli krzyczeć do kierowcy, wtedy on zatrzymał się, otworzył drzwi. Wysiadłam z wózkiem. Kierowca zamknął drzwi i pojechał, ani nie wyszedł sprawdzić czy nic mi się nie stało, ani nawet nie przeprosił – opowiadała nam pani Joanna.

Pasażerka napisała skargę i wysłała do Urzędu Miasta Pruszkowa. Już następnego dnia pismo do PKS Grodzisk Mazowiecki (ta spółka wykonuje przewozy na pruszkowskich liniach) z prośbą o wyjaśnienia wysłał sam prezydent Paweł Makuch.

Grodziski PKS przeanalizował zapis z kamer monitoringu i… przyznał całkowitą rację pani Joannie. „Kierowca został wezwany na rozmowę dyscyplinarną, przyznał się do stawianych mu zarzutów. W związku z niedopuszczalnym zachowaniem naszego pracownika zostały wobec niego wyciągnięte konsekwencje finansowe. Dodatkowo kierowca został skierowany na specjalne szkolenie dotyczące odpowiedniej obsługi pasażerów w autobusach komunikacji miejskiej” – napisał PKS do poszkodowanej pasażerki.

Swoje pismo spółka kończy słowami: „Bardzo przepraszamy za zaistniałą sytuację i zachowanie naszego pracownika. Dołożymy wszelkich starań, aby taka sytuacja się nie powtórzyła”.

Joanna Ochman pisząc skargę na zachowanie kierowcy nie omieszkała zauważyć, że autobusy na pruszkowskich liniach bywają niesprawne i opisała konkretną sytuację, kiedy pojazd rzęził i czuć było zapach spalenizny. Także do tej sytuacji grodziski PKS się odniósł: „W dniu 16.05.2022 autobus linii 7 miał awarię poduszki, wskutek czego w autobusie opuściła się tylna część pojazdu. Kierowca z racji tego, że w warunkach szczególnej ostrożności można było kontynuować kurs w kierunku Pruszkowa, podjął decyzję, że dojedzie do krańca PKP Pruszków, gdzie miał zostać podstawiony pojazd zastępczy. W przeciwnym razie pasażerowie zostaliby pozbawieni możliwości dojazdu do Pruszkowa i musieliby czekać na kolejny kurs”.

Przypominamy, że zgłoszenia dotyczące nieprawidłowości w funkcjonowaniu pruszkowskiej komunikacji można zgłaszać mejlowo do urzędu miasta na adres: prezydent@miasto.pruszkow.pl – mejle zostają przekierowane do Wydziału Strategii, który nadzoruje pruszkowskie linie autobusowe. Można też skorzystać z gotowego formularza do zgłaszania zdarzeń/usterek na stronie urzędu miasta.

Artykuły, które również mogą Cię zainteresować: