Logo facebook - Ikona Logo instagram - Ikona Logo youtube - Ikona Logo spotify - Ikona
zpruszkowa.pl logo

Koniec parkowania przed przejściem dla pieszych na ul. Komorowskiej

Jasiek OCHNIO
Władze powiatu pruszkowskiego postanowiły rozwiązać problem nielegalnego parkowania u zbiegu ulic Komorowskiej i Ceramicznej w Pruszkowie. Przy skrzyżowaniu pojawiły się słupki.

Epopeja ulicy Komorowskiej w Pruszkowie najprawdopodobniej znalazła swoje (prawie) szczęśliwe zakończenie. Zaczęło się od remontu, który w oczach ówczesnego starosty Krzysztofa Rymuzy miał poprawić bezpieczeństwo. Rzeczywistość pokazała jednak, że bezpieczeństwo bez zabezpieczeń to niebezpieczeństwo. Sprawę opisywaliśmy na łamach naszego portalu w marcu.

Przypomnijmy - chodzi o “wyniesione” skrzyżowanie ulic Komorowskiej i Ceramicznej, które samochody osobowe mogą z łatwością pokonać z dużą prędkością, oraz o nielegalne parkowanie aut niemalże na przejściu dla pieszych, co przekładało się na zmniejszenie widoczności na skrzyżowaniu.

W ostatnim czasie władze powiatu rozwiązały drugi z wymienionych problemów. Tuż przed przejściem dla pieszych stanęły dwa słupki egzekwujące art. 49 ust. 1 pkt 2 prawa o ruchu drogowym:

Zabrania się zatrzymania pojazdu na przejściu dla pieszych, na przejeździe dla rowerów oraz w odległości mniejszej niż 10 m przed tym przejściem lub przejazdem; na drodze dwukierunkowej o dwóch pasach ruchu zakaz ten obowiązuje także za tym przejściem lub przejazdem.

Przed i po - słupki w miejscu nielegalnie zaparkowanego samochodu

Choć słupki są lepszym rozwiązaniem niż nic albo farba, która szybko wyciera się i znika, nie są rozwiązaniem idealnym. Po pierwsze, dokładają się do bezładu i chaosu informacyjnego na polskich drogach. Niepokojące wnioski na ten temat opublikowała w maju Najwyższa Izba Kontroli. Po drugie, konieczność zainstalowania słupków utwierdza w przekonaniu, że polscy kierowcy nie znają przepisów prawa o ruchu drogowym, a służby (policja i straż miejska) nie są w stanie tego prawa dodatkowo egzekwować.

Zielona infrastruktura - pożyteczna i estetyczna

Inspiracji na przyszłość można szukać tuż za miedzą. Warszawski Zarząd Dróg Miejskich od lat stara się zamienić nieestetyczne słupki w zieloną infrastrukturę. ZDM słupki stosuje jako rozwiązanie doraźne i tymczasowe. Długofalowym planem na problem nielegalnego parkowania w Warszawie jest natomiast wykorzystanie krzewów i trawników.

Jeżeli więc konieczne jest tworzenie infrastruktury wymuszającej przestrzeganie prawa, niech będzie to zielona infrastruktura. Szczególnie, że powiat pokazał już raz na ulicy Komorowskiej, że zieleń jest jednak ważna.

Artykuły, które również mogą Cię zainteresować:

REDAKCJA POLECA
Rada Gminy Michałowice będzie obradować nad przystąpieniem do miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru "Sokołów, Suchy Las" Gospodarka Przestrzenna

Mieszkańcy Pęcic kontra hale magazynowe. Dziś ważne głosowanie

Konstanty CHODKOWSKI

Rada Gminy Michałowice będzie dziś obradować nad przystąpieniem do planu zagospodarowania terenu na styku Sokołowa i Pęcic. Mieszkańcy obawiają się skutków budowy hali magazynowej w sąsiedztwie ich działek. Na szali jest spokój i komfort życia w Pęcicach. W tle duże pieniądze i wątpliwości co do czystości intencji jednego z radnych.